Nie ulega wątpliwości, że każdemu z nas zależy na zachowaniu zdrowia. Aby móc cieszyć się pełnią sił witalnych, koniecznie musimy przyglądać się temu co kładziemy na swoim talerzu. Najlepiej, jeżeli znajdą się na nim produkty pełnowartościowe. Dzięki temu zapewnimy naszemu organizmowi odpowiednią dawkę składników odżywczych, a także witamin i minerałów.

Czym jest superfoods?

Superfoods to termin, który dla wielu osób brzmi dość enigmatycznie (https://www.bee.pl/9249-superfoods). Mianem superfoods określa się tak zwaną super żywność. Jest to żywność nieprzetworzona, pochodząca często z certyfikowanych, ekologicznych upraw. Istnieje wiele rodzajów tego rodzaju żywności. Niektóre z nich są bardzo popularne, inne nieco mniej. Bez wątpienia jednak warto wprowadzić do swojej produkty o specjalnych i licznych właściwościach odżywczych. Super żywność możemy zakupić w różnych przedziałach cenowych. Jeżeli przed dokonaniem zakupu przejrzymy kilka lub nawet kilkanaście ofert, istnieją spore szanse na to, że uda nam się kupić superfoods w atrakcyjnych cenach. Pamiętajmy także o tym, że nie każdy rodzaj superfoods może być spożywany bez ograniczeń. Niektóre z nich muszą być bowiem spożywane z umiarem.

Jakie superfoods są godne uwagi?

Wśród super żywności na szczególną uwagę zasługują nasiona chia. Te niepozorne nasionka charakteryzują się niezwykle wysoką zawartością wapnia. Znajdziemy w nim znacznie więcej wapnia niż w różnego rodzaju przetworach mlecznych. Co więcej, nasiona chia posiadają niezwykle duże ilości białka. Z tego też względu są one niezastąpione na diecie wegańskiej i wegetariańskiej. Nasiona chia są w stanie uregulować ciśnienie krwi, a także usprawnić pracę układu krążenia. Należy jednak pamiętać, aby spożywać je w ograniczonej ilości. Kolejnym superfoods, które jest godne uwagi jest len. Najlepiej byłoby wyposażyć się w całe nasiona lnu, które zmielimy przy pomocy młynka do kawy. Zarówno z całych jak i z mielonych nasion lnu można przygotować napar. Powinno się go popijać raz dziennie. W nasionach lnu znajdziemy sporo błonnika. Nie brakuje w nich również kwasów Omega, które dbają zarówno o zdrowie jak i o urodę. Len polecany jest osobom, które mają problem z zaparciami. Jest on dobry również dla każdego, komu dokuczają problemy żołądkowe. Kolejnym produktem, na który dobrze byłoby zwrócić uwagę jest awokado. Ten owoc posiada charakterystyczny smak, który niestety nie odpowiada wszystkim. Aby awokado zyskało na wyrazistości, warto dodać do niego czosnek, a także parę kropel kwaśnego soku z limonki. Awokado jest bogate w zdrowe tłuszcze, które pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi. 

Jedzenie zdjęcie utworzone przez jcomp - pl.freepik.com
Tags: