Jaką polskie produkty warto włączyć do swojej diety na stałe?

Jaką polskie produkty warto włączyć do swojej diety na stałe?

Racjonalne odżywianie to podstawa zdrowego stylu życia. Wspomaganie się suplementami diety nie zawsze wychodzi nam na zdrowie. Lepiej zadbać o to, aby urozmaicić jadłospis i włączyć do niego produkty odznaczające się wyjątkowo cennymi wartościami odżywczymi. Takiej żywności wcale nie musimy szukać daleko, gdyż nasze rodzime superfoods jest w stanie dostarczyć nam wszystko to, czego organizm potrzebuje. Oto kilka przykładów.

Płatki owsiane cennym źródłem witamin, minerałów i błonnika

Poranna porcja owsianki to doskonały zastrzyk energii oraz cenne źródło białka, skarbnica witamin i minerałów oraz cennego błonnika, w tym rozpuszczalnego znanego beta-glukanem. To właśnie jego niezwykłe właściwości czynią płatki owsiane pożywieniem wyjątkowo cennym. Beta-glukan nie tylko chroni przewód pokarmowy nawet przed nowotworami, ale także wpływa odmładzająco na skórę i przyspiesza gojenie się ran. Obecne w płatkach awentramidy natomiast działają korzystnie na naczynia krwionośne i zapobiegają miażdżycy. Spożywanie codziennie płatków owsianych dodaje siły i zwiększa wytrzymałość sportowców, a obecny w nich błonnik pomaga w odchudzaniu. Te i inne cenne właściwości owsa, czynią ten pokarm jednym z najzdrowszych na świecie.

Orzechy włoskie skarbnicą kwasów omega-3

Duża zawartość cennych kwasów omega-3 oraz innych składników takich jak: białko, błonnik, kwas foliowy, selen, polifenole, witamina E oraz L-arginina i kwas elagowy sprawia, że ta smaczna przekąska może być cennym składnikiem diety. Nie tylko dostarczy energii, ale też korzystnie wpłynie na układ krążenia i odporność organizmu i będzie wykazywać działanie przeciwnowotworowe. 

Jarmuż i zielona pietruszka dużym wzbogaceniem diety w witaminę C

Zawierają tyle tej cennej witaminy, że już łyżka natki pietruszki lub szklanka jarmużu zaspokoi dzienne zapotrzebowanie organizmu. Oprócz tego mają wiele innych cennych składników, w tym witaminę A, C i E. Warto dodawać je do potraw najlepiej w formie surowej. Pietruszki nie powinny jadać jedynie osoby na nią uczulone. Jarmuż nie jest wskazany natomiast w chorobach tarczycy.

Siemię lniane cennym źródłem NNKT

To doskonałe źródło nie tylko nienasyconych kwasów tłuszczowych, ale też całej gamy witamin i błonnika oraz bardzo dobrze przyswajalnego białka. Ten skład sprawia, że siemię lniane ma właściwości obniżające cholesterol i poziom trójglicerydów we krwi, a tym samym korzystnie wpływa na układ krążenia. Osłania przewód pokarmowy przed stanami zapalnymi i nowotworami. Najlepiej przyswaja się zmielone tuż przed spożyciem. 

Wybrane produkty warto spożywać regularnie. Nie tylko uczynią jadłospis atrakcyjniejszym smakowo, ale też znacznie podniosą jego wartość odżywczą. Ich cenne właściwości natomiast pomogą skutecznie zapobiegać chorobom cywilizacyjnym.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez jcomp - pl.freepik.com